Activitat 5. Cant I "A la meitat del camí..."

CANT I

A la meitat del camí de la vida
em vaig trobar dins d’una selva obscura,
perquè havia deixat la recta via.

Quina cosa tan dura és dir com era

aquesta selva salvatge, aspra i forta,
que em renova la por només pensar-hi!:

és tan amarga, que és poc menys que mort.

I per parlar del bé que hi vaig trobar,
diré també altres coses que hi vaig veure.

No sé explicar bé com hi vaig entrar:

tan ple de son estava en aquell punt
en què em vaig apartar del bon camí!

En arribar, però, al peu d’un puig,

allà on ja s’acabava aquella vall
que havia omplert el meu pit de temor,

mirant amunt li vaig veure l’esquena

vestida ja amb els raigs d’aquell planeta
que a tots ens mena drets per la sendera.  

 

Contesta al teu bloc:

  • Aquests versos del començament de la Divina Comèdia ens permeten deduir diferents dades. Quines? 
__________________________________________________________________________________________


L'autor comença en el Cant I expressant el seus sentiments de com de una bella vida que portava sense donar-se compte es va encontrar en un nou camí obscur fins i tot de pecat i intenta fugir d'eixe camí de pecat. També es pot deduir sabent les dades biogràfiques de l'autor que quan diu a 'la meitat del camí de la vida' fa referencia a la seua vida cap a quan tenia uns 35 anys.

0 comentarios:

Publicar un comentario

Blogger news

Enllaços i Amics